Τα 5 δημοφιλέστερα project του 2013_

Τα 5 δημοφιλέστερα projects του 2013 σύμφωνα με τα στοιχεία επισκεψιμότητας στο archstudies.gr για το 2013.



1. Το σπίτι του θαλάσσιου σκίουρου
#φοιτητές: Κασιμάτη Σ.
#χρονολογία: 2011-2012
#μάθημα: Πλαστική στο δημόσιο χώρο
#σχολή/τμήμα: Ε.Μ.Π. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

Στόχος της κατασκευής ήταν η δημιουργία ενός χώρου κατάλληλου για την εγκατάσταση  ενός σκίουρου, που άλλοτε ζει στο χώμα και άλλοτε στο υγρό δυναμικό περιβάλλον μιας λίμνης. Δημιουργείται λοιπόν μια κατασκευή ευέλικτη, η οποία προσαρμόζεται και στους δύο αυτούς χώρους, συνδυάζοντας στο μεταξύ χωρικό διάστημα στοιχεία και των δύο. Χωρισμένη σε  δύο τμήματα, ακολουθεί σχεδόν σφαιρικούς επαναλαμβανόμενους σχηματισμούς -κενούς ή πλήρεις-  έχοντας ως πρότυπο αντίστοιχες οργανικές μορφές.


2.ΣΤΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ_
#φοιτητές: Αναγνωστοπούλου Σ., Ζιώβα Ε., Κυριάκου Α. 
#διδάσκοντες: Ησαϊας Δ. Καρβουτζή Β. Μωραϊτης Κ. Χανιώτου Ε. 
#χρονολογία: Φεβρουάριος 2013
#μάθημα: Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός 9: Αστικό; Σχεδιασμός 
#σχολή/τμήμα:Ε.Μ.Π.Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

Αντικείμενο αυτής της μελέτης αποτελεί ο σχεδιασμός συγκροτήματος κατοικιών στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος στην Αθήνα. Το έργο τοποθετείται στη νοτιοδυτική πλευρά του πάρκου της Ακαδημίας Πλάτωνος, ανάμεσα σε αυτό και τη Λεωφόρο Αθηνών. Πρόκειται για μια περιοχή  που χαρακτηρίζεται από εγκατάλειψη της κατοικίας ενώ σε μεγάλο κομμάτι της έχει χρήση  αμιγώς βιοτεχνική με λίγα βιομηχανικά κτίρια.  Στο όριο των δύο χρήσεων (κατοικίας-βιοτεχνίας/βιομηχανίας) υπάρχει διάχυση της μιας χρήσης μέσα στην άλλη , χωρίς αυτό να καταργεί το αρκετά σαφές όριο το οποίο συνεχίζει και κάτω από τη λεωφόρο Αθηνών μέχρι την Ιερά οδό. Στόχος μας ήταν να βελτιώσουμε την ποιότητα του κτιστού περιβάλλοντος στην περιοχή και να αναδείξουμε το φυσικό πλούτο. Επιδιώκουμε αξιοποιώντας τα θετικά στοιχεία της τοποθεσίας και ανακόπτοντας τα αρνητικά να αναβαθμίσουμε τον αστικό χώρο και η περιοχή να αποτελέσει και πάλι ένα ευχάριστο τόπο κατοικίας.
 
3.Κτίριο εκπαίδευσης και πολιτιστικών χρήσεων
 
#φοιτητές: Θαρρουνιάτη Σ,Κοτσαηλίδη Ε.
#διδάσκοντες: Γυφτόπουλος Στ.

#χρονολογία: 2012-2013
#μάθημα: Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός 5
#σχολή/τμήμα: Ε.Μ.Π. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

Χαρακτηριστικό στοιχείο του οικοπέδου αποτελεί η διαμπερότητα μεταξύ της ανατολικής και της δυτικής του πλευράς, στοιχείο καταλυτικό για την σύνθεσή μας. Θέλοντας λοιπόν να διατηρήσουμε το χαρακτηριστικό αυτό και να συνδέσουμε το σταθμό του τρένου με το οικόπεδό μας και την γύρω περιοχή, δημιουργούμε ένα πέρασμα, το οποίο έχοντας την μορφή διαδρόμου αποτελεί και τον κεντρικό πυρήνα του σχολείου μας. Ο διάδρομος αυτός, οριζόμενος από τεθλασμένες γραμμές δίνοντας από ψηλά την εντύπωση της σχισμής-ρωγμής και όντας ελαφριά μεταλλική κατασκευή με σκοπό την διαφοροποίηση του από τον υπόλοιπο όγκο του κτηρίου, ικανοποιεί τόσο τις λειτουργικές ανάγκες ενός σχολείου όσο και  τις ευρύτερες πολιτιστικές, κοινωνικές ανάγκες μιας γειτονιάς μέσα στα πλαίσια του αστικού τοπίου.
 
4. Πανελλήνιος Σπουδαστικός Αρχιτεκτονικός
Διαγωνισμός - 
Κέντρο Eπισκεπτών για το
εργοτάξιο του Κέντρου Πολιτισμού
Σ.Νιάρχος (3o βραβείο)
#φοιτητές: Οικονομάκης Η., Σιαμπακούλης Α.
#χρονολογία: 2013
#σχολή/τμήμα: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
#διάκριση: 3ο βραβείο

Το βίωμα του περιπτέρου, εξελίσσεται παράλληλα με την  κατασκευή στο χώρο του εργοστασίου.
Έτσι, προκύπτει η ανάγκη για έναν χώρο ευέλικτο και μεταβαλλόμενο, που προσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις της λειτουργίας που επιτελεί. 
Ο συνολικός χώρος του περιπτέρου, μπορεί εκ νέου να αναδιαμορφωθεί παίρνοντας δεκάδες διαφορετικές μορφές. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση όπου η αίθουσα εκδηλώσεων – διαλέξεων μπορεί να φιλοξενήσει πάνω από 100 επισκέπτες.
Η δυνατότητα αυτή των πολλαπλών μεταμορφώσεων, προκύπτει με τη χρήση αξονικά περιστρεφόμενων πλαισίων, καλυμμένων με σχοινί (r=2.5 cm), που απομονώνουν μερικώς τον ένα χώρο από τον άλλο, κρατώντας τους όμως παράλληλα σε οπτική και ακουστική επικοινωνία. Μια επικοινωνία διαμεσολαβημένη, που δεν αφήνει τη συνολική αλήθεια να φανεί, παρά μόνο ένα μέρος της.
 
5.Light-Space Metastasis
 
#φοιτητές: Μαραγκόζης Δ.
#διδάσκοντες: Γιαννίση Φ., Λυκουριώτη Ι., Παπακωνσταντίνου Γ., Τζιρτζιλάκης Γ.
#χρονολογία: 2012-2013 
#μάθημα: Εισαγωγή στη Αρχιτεκτονική ΙΙ (2ου εξαμήνου)
#σχολή/τμήμα: τμήμα Αρχιτεκτονων Μηχανικών, Πολυτεχνική σχολή Π.Θ.

Η παρούσα εργασία έγινε στα πλαίσια του μαθήματος  Εισαγωγή στη Αρχιτεκτονική ΙΙ (2ου εξαμήνου) του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η δημιουργία του video βασίστηκε σε μια κατασκευή του Lazlo Moholy Nagy βασικού εκφραστή του κινήματος του bauhaus η οποία έμεινε γνωστή ως light-space modulator και χαρακτηρίσθηκε ως μια μορφή κινητικής γλυπτικής (kinetic sculpture). Μέσω του video γίνεται προσπάθεια να αποδοθεί η μουσική λειτουργία του φωτός έτσι όπως αυτό εισέρχεται και κινείται στο εσωτερικό των κτισμάτων του συγκροτήματος που δημιούργησε ο Ιάννης Ξενάκης στην Αμοργό για λογαριασμό του Γάλλου μουσικοσυνθέτη Mach. Τα ανοίγματα των κτιριακών όγκων του συγκροτήματος ακολουθούν το σύστημα modulor (Vitruvius, da Vinci, le Corbusier) το οποίο βασίζεται στην έννοια της χρυσής τομής και της ακολουθίας Fibonacci. Το μουσικό κομμάτι που συνοδεύει το video και σχετίζεται άμεσα με αυτό είναι το metastasis του Ιάννη Ξενάκη. Πηγή έμπνευσης του μουσικού κομματιού είναι η θεώρηση του Einstein για τον χρόνο ως μια συνάρτηση ύλης και ενέργειας ενώ η σύνθεση του στηρίχθηκε στην ακολουθία Fibonacci.
Δημοσίευση σχολίου